Tuesday, August 9, 2011

Memohon Kesabaran Di Bulan Mulia

 Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum W.B.T

Lebih kurang seminggu lebih umat Islam di dunia ini menjalani
ibadah Puasa di Bulan Mulia Lagi penuh Barakah nie..

Mudah-mudahan dengan izin & limpah kurniaNYA dapat la
saya dan seluruh umat Islam di muka bumi ini menjalani ibadat puasa ini dengan sabar..
ya..ALHAMDULILLAH,sepanjang minggu pertama & kedua berpuasa ini,
ALLAH telah berikan kesihatan yang baik kepada saya..
Dengan izinNYA,
INSYAALLAH saya akan menggunakan rahmat yang diberikan dengan sebaiknya..

Kemuliaan Bulan Ramadhan mungkin akan memjadikan kita hambaNYA yang kerdil
agar  memuhasabah diri di sebalik kelemahan & kelebihan yang di kurniakan..

Begitu juga dengan saya di mana di dalam kesibukan menjalani ibadah wajib & sunat di Ramadhan kali ini,
satu dugaan  harus saya tempuh..
Apa yang mampu & boleh saya lakukan ialah memohon kepada PENCIPTA ku yakni ALLAH SWT
 untuk memohon diberikan kesabaran yang tinggi 
dalam menempuh dugaan di bulan mulia ini..

Mungkin ada kebaikan nya bila kita berjauhan..
Tapi disebalik itu,kita tak nampak & tak tahu apa yang terjadi di sebalik kejauhan yang tercipta..
Biarlah semua ini berjalan seperti yang di kehendak oleh NYA..

"YA RABBUL IZZATI,KAU kuatkanlah hati hambaMU ini dalam menjalani & menghadapi dugaan dari MU..
Perit & hancur nya hati  saya bila ternampak sesuatu yang berlaku di luar jangkaan pemikiran saya..
Sakitnya hati hanya ALLAH yang tahu..
Biarlah semua ini berlalu seperti tiada apa yang berlaku..
Saya mengharapkan segala kemelut yang tercipta ini akan selesai & takkan berpanjangan..

Tapi,disebalik cerita duka yang tercipta,
Terima kasih yang tak terhingga untuk "AWAK" yang senantiasa menceriakan hari2 sue..
Usikan & gurauan awak sentiasa membuatkan sue tersenyum..
Mungkin terlalu awal untuk sue mentafsirkan persahabatan kita..
tapi dengan adanya awak membuatkan hari2 sue semakin bercahaya & gembira..
THANKS ek awak.. 

*Sedarlah wahai sahabat,
disaat kita kesusahan,pastinya kita sangat memerlukan seorang teman yang bergelar sahabat disisi
untuk kita berkongsi rasa..
Oleh itu,hargailah sahabat kita..
Dan ingatlah dibalik kedukaan yang melanda,pastinya akan ada sinar kebahagiaan..
INSYAALLAH..
Janganlah sesekali menyerah jika ditakdirkan kita 
berdepan dengan dugaan yang amat berat..
ALLAH takkan turunkan dugaan pada hambaNYA tanpa jalan penyelesaian..
Moga saya terus diberikan kekuatan daalam menempuh dugaan dari NYA..
AMIN..

No comments:

Post a Comment